• در جنگ اقتصادی مردم نباید سرباز و ابزار دشمن شوند

    در جنگ اقتصادی مردم نباید سرباز و ابزار دشمن شوند

  • الگوی نظام اسلامی حکومت علی (ع) است

    الگوی نظام اسلامی حکومت علی (ع) است

  • خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 26/5/97

    خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 26/5/97

بانویی برتر از تمام پیامبران و فرشتگان

 

 

مزیتى که رسول خاتم و آل مطهرش صلوات الله علیهم در کیفیت خلقت نسبت به عموم بشر دارند مقام ولایت آنان را ثابت مى کند، زیرا بدون داشتن آن مقام شامخ دارا بودن این امتیاز مخصوص ‍ در آفرینش امکان ندارد، و از این مطلب ، افضلیت آنان بر جمیع مخلوقات استفاده مى شود.

رسول اکرم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این موضوع را مبناى استدلال برترى خودشان بر تمام انبیا و فرشتگان قرار داده اند، و با در نظر گرفتن اینکه خاتون محشر فاطمه اطهر سلام الله علیها در این فضیلت ، ردیف و هم شان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مى باشد، و با بررسى اخبار وارده در این موضوع کاملا واضح و ثابت مى شود که حضرت فاطمه سلام الله علیها همانند معصومین دیگر از جمیع انبیا و ملائک افضل است ، و اگر نسبت به این مطلب در اخبار تصریحى نداشته باشیم (که تصریح داریم) کیفیت آفرینش ‍ ممتاز و شئون خلقت آن حضرت حاکى از مقام ولایت و برترى رتبه آن وجود مقدس بر کافه مخلوقات خداوند تبارک و تعالى (از انس و جان ) مى باشد . در این باره ما به بررسى روایتی نورانی مى پردازیم.

نوری فراتر از خاکیان

در کتاب امالى شیخ صدوق ، از مفضل بن عمر نقل شده است که گفت : به امام صادق علیه السلام گفتم : ولادت حضرت فاطمه علیهاالسلام چگونه بوده است ؟

امام فرمود: هنگامى که رسول خدا صلى الله علیه و آله با خدیجه علیهاالسلام ازدواج کرد، زنان مکه از خدیجه کناره گیرى نمودند و نزد وى نمى رفتند، به او سلام نمى کردند، و به هیچ زنى اجازه نمى دادند که با او معاشرت و تماس داشته باشد. این برخورد زنان سبب ناراحتى و اندوه خدیجه شد، البته غم و اندوه وى بیشتر براى پیامبر اسلام بود که مبادا آسیبى متوجه وى گردد.

وقتى خدیجه به فاطمه علیهاالسلام حامله شد، فاطمه علیهاالسلام در رحم مادر همدم او بود و با مادرش سخن مى گفت ، و وى را به صبر توصیه مى نمود، خدیجه این موضوع را از رسول خدا مخفى مى داشت تا این که یک روز پیامبر نزد خدیجه آمد و شنید که او با کسى سخن مى گوید، پس به او گفت: اى خدیجه ! با چه کسى سخن مى گویى؟ خدیجه گفت: با این بچه‌اى که در رحم دارم ؛ او با من سخن مى گوید و مونس ساعات تنهایى من است .

مراتب مذکور از خصوصیات نبوت و امامت نیست ، بلکه از شئون ولایت سرچشمه مى گیرد، و در اثر آن نور مبارکى است که مایه آفرینش آن حضرت بوده است ، نورى که جز خدا کسى از کیفیت آن آگاه نیست نورى که مانند آئینه اى تمام نما، همه عوالم ملکوت در آن منعکس است . نورى که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله درباره اش مى فرماید: آنگاه که خداى تعالى آن نور را آفرید، به سه بخش تقسیمش ‍ فرمود، و از آن سه قسمت من و، على ، و فاطمه بوجود آمدیم

رسول خدا فرمود: اى خدیجه ! جبرئیل مرا بشارت داده که او دختر است ، و گفته که او منشاء نسلى پاک و مبارک است و خداوند تبارک و تعالى مقدر نموده که نسل من از طریق او برقرار و پایدار بماند، و مقرر فرموده که فرزندان او پس از انقطاع وحى امام و خلیفه خدا در زمین باشند.

خدیجه دائما در همین حال بود تا اینکه هنگام وضع حمل وى فرا رسید، پس کسى را نزد زنان قریش و بنى هاشم فرستاد که بیایید و مرا در امر تولد فرزند یارى نمایید. آنان در جواب گفتند: چون تو سخن ما را درباره ازدواج با محمد صلى الله علیه و آله نادیده گرفتى و با آن مرد فقیر و یتیم ازدواج کردى ، پس ما نزد تو نخواهیم آمد و تو را در این امر یارى نخواهیم نمود. خدیجه از شنیدن این جواب غمگین شد؛ در همان حال چهار زن گندمگون و بلندبالا که خدیجه فکر مى کرد از زنان بنى هاشم هستند نزد او حاضر شدند، هنگامى که خدیجه آنها را دید اظهار درد و ناراحتى کرد، یکى از آنان گفت: اى خدیجه ! نگران نباش ، زیرا ما فرستاده خداییم تا تو را در امر زایمان کمک کنیم ، ما خواهران تو هستیم ، من ساره هستم ، و این بانو آسیه دختر مزاحم است که در بهشت دوست و همراه تو خواهد بود، و این مریم دختر عمران ، و آن دیگر کلثوم خواهر موسى بن عمران است ، پس یکى از آنان در سمت راست خدیجه ، و یکى در طرف چپ وى ، و دیگرى در مقابل او و چهارمى ایشان در بالاى سر او نشستند، و بدین ترتیب خدیجه ، حضرت فاطمه علیهاالسلام را در حالى که پاک و پاکیزه بود، به دنیا آورد.

هنگامى که آن حضرت متولد شد نورى از او ساطع گردید و داخل خانه هاى مکه شد به طورى که در شرق و غرب این شهر خانه اى باقى نبود مگر آنکه نور در آن داخل شده بود، آنگاه ده تن از حورالعین در حالى که به دست هر کدامشان یک طشت و ابریقى از بهشت که پر از آب کوثر بود داخل اتاق شدند، آن بانویى که در پایین پاهاى خدیجه قرار گرفته بود آن ظرفها را از دست ایشان گرفته و فاطمه علیهاالسلام را با آب کوثر شستشو داد، سپس‍ طفل را در دو حوله سفید و خوشبو پیچید و بعد از آن از او خواست که سخن بگوید، پس فاطمه زبان گشود و فرمود:

شهادت مى دهم که معبودى جز خداى یگانه وجود ندارد، و شهادت مى دهم که پدرم رسول خدا و برترین پیامبران است و همسرم على برترین اوصیا، و فرزندانم برترین بازماندگان و سرور مردمان هستند؛

و پس از این گفتار به آن بانوان سلام کرد و هر یک را به نامشان خطاب کرد، پس آنان خندان و شادمان گردیدند و تولد او را به یکدیگر گفتند و اهل آسمان نیز ولادت او را به یکدیگر تبریک مى گفتند، و به واسطه تولد حضرت فاطمه علیهاالسلام در آسمان نیز نور خیره کننده اى ظاهر گردید که ملائکه پیش از آن نظیر آن را ندیده بودند. پس آن زنان به خدیجه گفتند: این مولود پاک و مبارک را بگیر که در خود او و نسل او برکت قرار داده شده ، خدیجه در حالى که خوشحال و مسرور بود فاطمه را در آغوش گرفت و براى نوشیدن شیر بر سینه اش نهاد… .

آنچه بیان شد، صفات و خصوصیات بشرى است که « ولى الله » باشد، و این کیفیت ولادت ، مخصوص اولیاء خداست ، و این شئون منحصر است به کسانى که داراى مقام ولایتند و اولى بنفس بر جمیع بشر .

حضرت فاطمه سلام الله علیها همانند معصومین دیگر از جمیع انبیا و ملائک افضل است ، و اگر نسبت به این مطلب در اخبار تصریحى نداشته باشیم (که تصریح داریم) کیفیت آفرینش ‍ ممتاز و شئون خلقت آن حضرت حاکى از مقام ولایت و برترى رتبه آن وجود مقدس بر کافه مخلوقات خداوند تبارک و تعالى (از انس و جان ) مى باشد

مراتب مذکور از خصوصیات نبوت و امامت نیست ، بلکه از شئون ولایت سرچشمه مى گیرد، و در اثر آن نور مبارکى است که مایه آفرینش آن حضرت بوده است ، نورى که جز خدا کسى از کیفیت آن آگاه نیست نورى که مانند آئینه اى تمام نما، همه عوالم ملکوت در آن منعکس است .

نورى که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله درباره اش مى فرماید: آنگاه که خداى تعالى آن نور را آفرید، به سه بخش تقسیمش ‍ فرمود، و از آن سه قسمت من و، على ، و فاطمه بوجود آمدیم .

نورى که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و امام على سلام الله علیه از آن نور آفریده شده اند، و به سبب همان نور نیز بر جمیع فرشتگان و جبرئیل برترى یافته اند. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله خود این مطلب را تصریح مى فرماید، هنگامى که پرسیده شد یا رسول الله تو افضلى یا جبرئیل فرمود: من.

ابن عباس پسر عموى پیغمبر سۆ ال کرد چرا یا رسول الله ؟

در جواب فرمود: خداى تعالى مرا آفریده است از نورى که جز خدا کسى از کیفیت آن آگاه نیست.(من نور مخزون مکنون فى علم الله )

حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها نیز عینا چنین است، و دیگر تمام و کمالش به بزرگى و کوچکى سن او وابسته نیست. آنها نور واحدند، که همردیف و یکنواخت ، تمام عوالم معنوى را با هم سیر کرده اند، و همین یک منقبت و اخبار یاد شده در این موضوع ایجاب مى کند که حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها همانند پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و امام على و اولاد معصومش سلام الله علیهم صاحب ولایت کبرى بوده باشد.

منابع:

ترجمه و تحقیق از جلد 43 بحارالانوار ، زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام، علامه محمدباقر مجلسی، مترجم و محقق: محمد روحانی زمان آبادی.

فاطمه الزهرا علیهاالسلام، علامه عبدالحسین امینى.

Asphalt Pavement Markings In Tucson480
xhamster some amount of time the most popular product behind bikini

The Unwavering Demands for Nurses in the Country
kostenlose-pornos It is best to support your ankles as well

The Jones Group’s CEO Presents at 2013 Consumer Retail Conference Transcript
Einfachporno.com This goes beyond colors

5 People Cheated Out of the Rock and Roll Hall of Fame
Porno nordstrom administration speaks about q1 2012 improvement

Great List Of Gift Ideas For Teenage Girl
Kostenlose Porno You should have 3 4 distinctly large beads

LOGO Instant Chic airs live from Fashion Week on QVC
pornos The Stockyards Hotel in Fort Worth is a historically themed suite hotel

How to update your ponytail
blackporn how to choose the career in the fashion niche

Fight Black Mold Before It Becomes a Problem
black porn Under the dress