• ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم

    ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم

  • نماز جمعه ، عامل وحدت

    نماز جمعه ، عامل وحدت

  • جنگ امروز جنگ اراده هاست

    جنگ امروز جنگ اراده هاست

 

نوشهرآدینه/ شاید وقتی یک سؤال یا شبهه‌ای در ذهن ایجاد می‌گردد، شخص گمان نماید که آن سؤال یا شبهه‌ بدون هیچ ارتباط و نقشی از بیرون فقط در ذهن خودش ایجاد شده است؛ اما وقتی مشاهده می‌شود که در یک برهه‌ی زمانی معینی سؤال و شبهه مشابه رایج شده است، این ذهنیت به وجود می‌آید که احتمالاً موضوع هدف ضد تبلیغ قرار گرفته است؛ و با رجوع به سایت‌ها، رسانه‌ها یا گفتارهایی که مأموریت‌شان ضد تبلیغ است، ذهنیت به اثبات می‌رسد. لذا اغلب قبل از پاسخ سؤال تذکراتی لازم می‌آید.

دقت شود که از دیر باز (به ویژه عصر یهود پس از رحلت حضرت موسی علیه‌السلام)، این شیوه (تاکتیک) دنبال می‌شده است که وقتی می‌دیدند نمی‌توانند اعتقادات و باور کلام وحی یا رسول وحی را از مردمی بگیرند، سعی در تحریف آن می‌کردند. در آن زمان نیز یهودیان می‌گفتند: ما یا عذاب نمی‌شویم و یا در نهایت عذاب کمی برای چند روز کوتاهی خواهیم داشت.

اکنون نیز به جای آن که گناه یا اثر سوء آن در ساختار شخص و جامعه را مورد مطالعه عقلی، علمی و بحث و گفتگو قرار دهند، مقوله‌ی سختی بازتاب گناه، یعنی معذب شدن در حیات اخروی و دوزخ را زیر سؤال برده و سعی دارند القا کنند که یا راست نیست یا اگر هست، فقط برای تهدید می‌باشد و حقیقتی ندارد.

بدیهی است که این شبهات برای این رایج می‌شود که اذهان عمومی ترسی از گناه نداشته باشند و بالتبع آلوده شده و گناه (فعل بد در مخالفت با اوامر و احکام الهی) در جامعه رایج گردد.

در چنین شرایطی، خوب است هر شخصی که با چنین سؤالات یا شبهاتی [در ذهن خود یا در جامعه] مواجه می‌شود، سریعاً آن را حلاجی کرده و چند سؤال را برای ذهن خود یا دیگران مطرح نماید. مثل:

الف – اگر خدایی نباشد (که هست)، دیگر بحث از بهشت و دوزخ، صواب و گناه، ثواب و عقاب معنایی ندارد. پس این سؤال فقط برای کسانی می‌تواند معنا، مفهوم و ارزش فکر، مطالعه و تحقیق داشته باشد که به خدا و قیامت اعتقادی دارند.

ب – حال که اعتقاد داریم خدا هست و قطعاً خداوند هستی محض، کمال محض، غنای محض و خیر محض است و منزه (سبحان) از هر کاستی، نیستی، ضعف و خطا می‌باشد؛ او علیم، حکیم، عادل و قادر است …، آیا ممکن است فرقی بین عاقل و جاهل، کافر و مؤمن، ظالم و مظلوم، متقی و مفسد و … قائل نباشد؟ آیا ممکن است اعتقادات و اعمال هیچ اثری بر وجود انسان نداشته باشد و هیچ گاه آن اثر ظهور نکند؟

«… قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الأَعْمَى وَالْبَصِیرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِی الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ …(الرّعد، ۱۶)

ترجمه: بگو آیا نابینا و بینا یکسانند یا تاریکیها و روشنایى برابرند …

«أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاء اللَّیْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا یَحْذَرُ الْآخِرَهَ وَیَرْجُو رَحْمَهَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» (الزّمر، ۹)

ترجمه:[آیا مشرک، کافر و ظالمی که در آیه قبل اشاره شده بهتر است] یا آن کسى که او در طول شب در سجده و قیام اطاعت [خدا] مى‏کند [و] از آخرت مى‏ترسد و رحمت پروردگارش را امید دارد بگو آیا کسانى که مى‏دانند و کسانى که نمى‏دانند یکسانند تنها خردمندانند که پندپذیرند.

ج – آیا ممکن است خدا [العیاذ بالله] دروغ بگوید؟! خدای دروغ‌گو چه فرقی با سایر خدایان دروغین و دروغگو دارد؟!

د – آیا خداوند متعال، سبحان و غنی، به دروغ گفتن نیازمند شده بود؟!

یک حکایت از مباحثه با کشیش:

از کشیشی پرسیدم: چرا خدا باید در قالب و ماهیت حضرت مسیح (ع) به دنیا آید؟ گفت: چون می‌خواست بندگانش را هدایت کند و دید از سنخ آنها نیست، پس این کار ممکن نمی‌گردد مگر آن که به شکل مردمان درآمده و متولد شود! به او گفتم: اولاً چه خدای بیچاره‌ای! آیا علم و حکمت او راه دیگری مثل ارسال انبیایی که از جنس و سنخ مردم باشند و انزال وحی برای او نگذاشته بود؟ و ثانیاً بندگانش نیز درس خوبی به او دادند تا دیگر از این کارها نکند. گفت: چه درسی؟ گفتم: به صلیبش کشیدند و گفتند: دیگر از این کارها نکن و این طرف‌ها پیدایت نشود.

ادامه مطلب:

پس اگر به خدا اعتقادی داریم و در مورد او سخن می‌گوییم، باید با در نظر گرفتن خدایی او باشد. بدیهی است که خدای نیازمند، آن هم نیازمند به دروغ، دیگر خدا نیست. از یک بنده‌ی ضعیف نیز ضعیف‌تر است، چرا که دروغ از ضعف و ناتوانی شخص و از بیچارگی دروغ‌گو برای رسیدن به هدف نشأت می‌گیرد.

ﻫ – با همین سؤال یا شبهه ساده، می‌خواهند صحت و حقانیّت و وحی بودن قرآن کریم را زیر سؤال ببرند. چرا که وقتی القا کنند: جهنم و عذاب‌های آن چنان چه در قرآن تصریح شده نیست! دو حالت بیشتر نمی‌ماند: یا خدا برای تهدید نیازمند به دروغ شده و دروغ (العیاذ بالله) گفته است – یا اگر خدا دروغ نمی‌گوید، پس آیات قرآن کریم وحی نیست و تحریف شخص و اشخاص می‌باشد.

در سوره طور، پس از پنج قسِمی که به عظمت خلقت خدا متذکر می‌شود تا بدانند نظام خلقت بی‌هدف نیست و حکیمانه است، تصریح می‌نماید: «‌إِنَّ عَذَابَ رَبِّکَ لَوَاقِعٌ – به درستی که عذاب پروردگارت واقع‏شدنى است‌«.

ز – خداوند متعال در قرآن کریم، جهان خلقت را از پایین‌ترین مرتبه وجود که مادی آن حیات دنیوی و جرم‌دار است و روحانی آن آتش عذاب است (نه آتش دنیا)، تا بالاترین مرتبه وجودی جسم و روح که مقام محمود می‌باشد و در سدره المنتهی جای دارد توصیف نموده است. در واقع از اسفل السافلین وجود تا اعلی علیین وجود – پس نه تهدید است، نه دروغ است، نه جوّسازی است، نه شایعه است و نه امری نشدنی. بلکه حقیقتی است که حتماً واقع می‌گردد.

Warm Weather Business Casual Inspiration Album
Porno Filme KORS was able to increase its gross margins 440 basis points

Elle Fanning Dons Rodarte Fashion at Critics
xhamster how to be marcia brady

Belk’s One Day Sale is Saturday
Porno When making your clothing purchases

Tips on How to Look Smaller
Einfachporno.com I think ARO shares are worth at least

Kourtney Kardashian Has Slick Pregnancy Fashion Sense
Kostenlose Porno inevitably vol

Save Your Money by Going for the Best Suit Hire
pornos stopping at an authentic Indian camp

Some innovative mobile phone accessories
blackporn but it was her wooly mohair and sequined designs

Queen Victoria and the White Wedding Dress Tradition
black porn threatening the company